wat je doet als planner.

wat je doet als planner.

alles over de baan van een ​​​​​​​planner.

wat doet een planner?


Als planner ben je verantwoordelijk voor een sluitende dag- of weekplanning voor één of meerdere klanten. Dat betekent snel schakelen en zo veel mogelijk vooruitkijken. Komt er een drukke periode aan? Dan check jij of je genoeg mensen in je pool hebt en vul je deze eventueel aan met nieuwe medewerkers. Verwacht de klant in de zomerperiode minder mensen nodig te hebben? Dan speel jij daar vroegtijdig op in, bijvoorbeeld door je mensen tijdelijk onder te brengen bij andere bedrijven. Je zorgt dus voor een korte en lange termijn planning en bent daarom voor zowel de klant als de medewerkers súper belangrijk, want jij zorgt ervoor dat de werkzaamheden goed verlopen bij de klant en dat er werk is voor de medewerkers. 

als planner maak jij verschil voor zowel onze klanten als onze medewerkers. 

Zowel met de klant als met de medewerkers zijn de lijntjes kort. Zij weten dat ze op jou kunnen rekenen en andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Vanaf je vaste werkplek heb je dagelijks contact met medewerkers en de klant. Dat gaat meestal telefonisch of via e-mail, maar je zit ook regelmatig met de klant om tafel voor planningsgesprekken. Dat is ook het moment dat je een kijkje neemt op de werkvloer om even hallo te zeggen tegen jouw medewerkers.

planners geven hun baan een cijfer.

Ik geef mijn baan een 8.7
Tamara Romen (40) 
"Als planner heb ik contact met de klant en met de medewerkers. Dat is ontzettend leuk. Het is mijn taak om ze allebei tevreden te houden. In de ochtend ben ik verantwoordelijk voor de opkomst: de juiste mensen op de juiste plek op de juiste tijd. Dit lijkt simpel, maar is echt een uitdaging. Iedere dag is anders en ieder uur gebeurt er iets. Het ene moment hang ik aan de telefoon voor een ziekmelding, het andere moment staat de klant op kantoor, omdat hij extra ‘handjes’ nodig heeft of ik loop een ronde door het warehouse voor gewoon een praatje. Deze baan past perfect bij mij als moeder van 3 jonge kinderen. Ik sta op als ze nog slapen, maar zodra ze voor de lunch uit school komen ben ik er voor ze."
Planner Tamara

dit zijn je werkzaamheden als planner

Hoe ziet je werk als planner er nu precies uit? Nummer 1 is die strakke personeelsplanning, maar die relatieopbouw met uitzendkrachten en klanten is minstens zo belangrijk!

de werkomgeving van een planner.


Meestal werk je als planner bij de klant intern. Wel zo handig, want op die manier weet jij de uitzendkrachten en klant snel te vinden. Maar ook andersom natuurlijk.

Hoe jouw werkplek er dan uit ziet, is afhankelijk van de klant. Meestal is dat een kantoor vlakbij de werkvloer waar de uitzendkrachten van Randstad werken. Onze klanten zitten met name in de logistiek, productie of food. Wanneer je jouw uitzendkrachten gaat opzoeken, zal je soms stalen neuzen of een veiligheidshelm moeten opzetten. Wat natuurlijk ook wel gaaf is, want je ziet precies wat jouw uitzendkrachten daadwerkelijk 'doen'.   


werkomgeving planner
een glimp van waar je werkt
relaties opbouwen met jouw uitzendkrachten.​​​​​​​
  een glimp van waar je werkt
 in gesprek met de klant.
 een glimp van waar je werkt
werken op de vestiging met jouw team.​​​​​​​

een planner werkt samen met.


Met wie werk je als planner allemaal samen? Met de klant natuurlijk, maar ook met collega planners en: 


Jouw collega de accountspecialist is verantwoordelijk voor de klant waarvoor jij de planning doet. Verantwoordelijk voor de personeelsplanning, maar ook voor alle hr-zaken en administratie  Je zult dus veel met met hem of haar samenwerken om samen te zorgen voor een strakke en goed passende personeelsplanning. En wanneer je een mogelijkheid ziet tot verbetering in het 'plan proces' kan je altijd een procesmanager aanhaken, zodat hij of zij jou en de klant kan helpen in het optimaliseren van een proces. Verder helpen recruiters jou om nieuwe uitzendkrachten te werven, welke jij dan weer een warm ontvangst geeft. En met jouw leidinggevende, de operationeel manager, blijf je in gesprek over de lopende zaken, maar ook: 

jouw ontwikkeling.
doorgroeimogelijkheden planner

jouw competenties.

Een planner bij Randstad is fantastisch in plannen en organiseren, denkt altijd in oplossingen, heeft een open en betrokken karakter, is zelfstandig én stressbestendig. Herken je jezelf hierin? Wat goed! Dan past de functie zeker bij je.

wat bieden wij?

Nieuwsgierig naar de arbeidsvoorwaarden van een planner? We lichten ze hier graag aan jou toe. Bekijk ook de video. Even kort:
  • startsalaris tussen de €1900,- en €2300,-
  • ruim opleidingsaanbod (als jij groeit, groeit Randstad ook!)
  • bonussen en aandelenregeling
  • goede reiskostenvergoeding (privé én zakelijk)
  • 25 vakantiedagen (koop er maximaal 5 weken bij)
  • een persoonlijk benefit budget van 12,347%
    inclusief 8,5% vakantiegeld (meer dan gebruikelijke 8%)
  • 32 tot 40-urige werkweek

Voor meer toelichting, zie onze aparte pagina over onze arbeidsvoorwaarden.
recruiter

ook interessant voor jou.

werken bij randstad arbeidsvoorwaarden
arbeidsvoorwaarden salaris, vakantiedagen en verlof, reiskostenvergoeding, groei en ontwikkeling, telefoon en laptop, pensioen, aandelenregeling. Lees er hier meer over. 
werken bij randstad sollicitatieproces
ons sollicitatieproces wat kan je verwachten wanneer je solliciteert? Van sollicitatie naar een nieuwe baan. Lees hier meer over ons proces wanneer je solliciteert.
​​​​​​​
werken bij randstad cultuur
onze cultuur welke waarden vinden wij belangrijk? Wat voor cultuur kan je verwachten. En doe ook de test om te kijken of onze cultuur bij jou past!
​​​​​​​
werken bij randstad onboarding
jouw onboarding benieuwd naar de eerste werkdagen? Wij hebben een interessant onboarding programma!

​​​​​​​