wat doet een accountspecialist?
“Als accountspecialist ben ik de vertegenwoordiger van Randstad bij een klant. De klant geeft aan: dit hebben we nodig, en als accountspecialist zet ik die wens vervolgens uit bij een recruiter. Als de recruiter denkt: ‘Deze sollicitant moeten we hebben!’ dan komt die bij mij. Ik plan vervolgens een gesprek in met de sollicitant en mijn klant, laat weten of diegene is aangenomen en zorg voor de onboarding.”
Maar daar houdt haar werk niet op: als de kandidaat eenmaal aan het werk is, komt er nog veel meer bij kijken. “Denk aan mensen die van de eerste naar de tweede fase in hun contract gaan, dat moet ik administratief regelen. En ik houd in de gaten hoe het gaat tussen de werknemers en de klant. Is de werknemer tevreden? En hoe vindt de klant dat het gaat?” Sophie vraagt elke week om een terugkoppeling. Naast haar rol als eerste aanspreekpunt voor klant en werknemer, zorgt ze ervoor dat de werknemers elke week uitbetaald krijgen.
hoe combineer je de verschillende accounts waar je voor werkt?
“We zitten drie dagen in de week bij NS en gaan eens in de maand naar Hitachi. Maar ik werk elke dag voor beide accounts.” Respectievelijk hebben de bedrijven 100 en 40 mensen via Randstad rondlopen.
Best wel een grote verantwoordelijkheid, beaamt Sophie. Zeker in een rol waar ik niet voor ben opgeleid. Niet té veel? “Op een gegeven moment had ik wel het gevoel: dit is écht veel verantwoordelijkheid. Maarja, ik ging het maar gewoon doen. En dan kijken hoe het gaat, met vallen en opstaan.” Fouten maken mag, zegt ze. “Denk aan iemand teveel uitbetalen. Mijn manager zegt dan: ‘Ja, je hebt een fout gemaakt. Maar deze fout maak je nu nooit meer.’ De ruimte om fouten te maken is er 100 procent.”
Best wel een grote verantwoordelijkheid, beaamt Sophie. Zeker in een rol waar ik niet voor ben opgeleid. Niet té veel? “Op een gegeven moment had ik wel het gevoel: dit is écht veel verantwoordelijkheid. Maarja, ik ging het maar gewoon doen. En dan kijken hoe het gaat, met vallen en opstaan.” Fouten maken mag, zegt ze. “Denk aan iemand teveel uitbetalen. Mijn manager zegt dan: ‘Ja, je hebt een fout gemaakt. Maar deze fout maak je nu nooit meer.’ De ruimte om fouten te maken is er 100 procent.”